Działania

Obszary funkcjonowania Stowarzyszenia Pszczelnictwa Rzeczpospolitej.


Branża pszczelarska – gałąź gospodarki, która obejmuje zbiór podmiotów na rynku uczestniczących w łańcuchu produkcji miodu i produktów pszczelich.

Należą do nich m.in. producenci miodu (pszczelarze indywidualni), przetwórcy miodu, laboratoria, producenci/dystrybutorzy dodatków specjalistycznych służących do utrzymania gospodarki pasiecznej, producenci maszyn i urządzeń dla pszczelarstwa jak i przetwórców, producenci specjalistycznych środków higieny, dystrybutorzy, usługodawcy z zakresu badań i rozwoju oraz inne przedsiębiorstwa i instytucje uczestniczące w łańcuchu funkcjonowania firm konfekcjonujących lub handlujących miodem.


Działania lobbingowe na rzecz polskiej branży pszczelarskiej

• opiniowanie aktów pranych dotyczących polskiego sektora pszczelarskiego i przetwórstwa miodu, a także oznakowani,

• wychodzenie z inicjatywą ustawodawczą,

• monitorowanie zmian w zakresie uregulowań dotyczących sektora pszczelarskiego,

• ścisła współpraca z Komisją Europejską oraz krajowymi instytucjami rządowymi,

• sporządzanie analiz, ocen, opinii i wniosków z zakresu produkcji miodu oraz rynku miodu i przedstawienie ich organom administracji rządowej i samorządu terytorialnego,

• wychodzenie z inicjatywą ustawodawczą oraz wyrażanie opinii o projektach odpowiednich przepisów i aktów prawnych.


Działania zwiększające innowacyjność

• współpraca z placówkami naukowo-badawczymi,

• stymulowanie potencjału innowacyjnego członków Stowarzyszenia,

• tworzenie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, dyfuzja nowych rozwiązań,

• utworzenie i rozwój zaplecza badawczego działającego na potrzeby Stowarzyszenia i jej członków.


Promocja i umacnianie polskiej branży pszczelarskiej

• promocja marki Stowarzyszenia i jej członków, sukcesów i projektów realizowanych w ramach Stowarzyszenia,

• promocja i działania marketingowe branży pszczelarskiej,

• udział w konferencjach, targach i innych wydarzeniach branżowych w kraju i zagranicą,

• nawiązanie kontaktów gospodarczych i kooperacyjnych na rzecz i w imieniu Stowarzyszenia Pszczelarzy Rzeczpospolitej.


Internacjonalizacja działań Stowarzyszenia

• zwiększenie potencjału i oferty członków Stowarzyszenia na rynkach zagranicznych

• pozyskanie kapitału

• uczestnictwo w międzynarodowych projektach


Doskonalenie kwalifikacji członków Stowarzyszenia Pszczelarzy Rzeczpospolitej oraz podmiotów zależnych

• pozyskiwaniem szeroko pojętej wiedzy niezbędnej do rozwoju członków Stowarzyszenia,

• oparcie się na dziedzinach nie związanych z kwalifikacjami zawodowymi, np. nowoczesne zarządzanie, logistyka, prawo własności intelektualnej, transfer technologii, finansowanie innowacji itp.


Inne działania Stowarzyszenia

• reprezentowanie interesów członków w pracach organów i instytucji doradczych i opiniodawczych mających wpływ na rozwój polskiego sektora pszczelarskiego,

• rozpowszechnianie bieżących informacji z sektora pszczelarskiego wśród członków ,

• świadczenie pomocy doradczo-konsultacyjnej

• działalność wydawnicza, wystawiennicza i szkoleniowa,

• organizacja rankingów branży pszczelarskiej,

• certyfikacja członków (produktów) Stowarzyszenia Pszczelarzy Rzeczpospolitej.